See on ilmselt kõige muret tekitav küsimus kõigile väike ettevõtjatele või teenuse pakkujatele. Ülilihtne, kuid samas tundub niii raske!
Mina hakkasin lihtsalt oma teenust tasuta järjest pakkuma. Sõpradele, sõbrannadele, perekonnaliikmetele, nende sõbrannadele. Kuniks lähimring sai teada, et ma tegelen fotograafiaga. Sellele järgnes see, et tegin sessioone võõrastele; tegin hullupööra sotsiaalmeedia postitusi: uskusin enda teenusesse ja tegin, sest ma tahtsin läbi lüüa. Ma ei lasknud mõjutada end tunnetel või mõtetel: mida mina ka oskan, nii palju häid tegijaid on, ma ei jaksa, ma ei taha, ma ei suuda, keegi ei väärtusta mind, mida teised arvavad jne.
Kui mina tahan olla edukas, siis seal ei ole kohta tunnetel, emotsionaalsusel või teiste arvamusel. Ma lihtsalt non-stop pusisin, mõtlesin enda nišši/suunda ja ideid, kuidas õppida veel enam ja parandada enda teenust.
Minu esimene tasuv klient tuli läbi sugulase fotosessiooni. Olin püüdnud õhtupäikesega ülimõnusa tulemuse ning tema soovis sama. Hirm oli mega, aga kliendi ees proovisin olla mega sirge seljaga, enesekindel ja loommulikult valmistusin pooside, asukoha ja muu informatsiooniga ennast korralikult.
Hetke seisuga:
Olen vähem kui aastaga teenininud mitu sada eurot fotograafiaga olles ise alles “lapsekingades” antud alal;
Teinud koostööd ja õppinud (või õppima minemas) Eesti edukate ja professionaalsete fotograafide tegijate käe all;
Loonud enda sotsiaalmeedia manageerimise brändi, mille alt pakun sotsiaalmeedia haldamise teenust erinevatele Eesti ettevõtjatele (jep, ka selle eest olen juba sadu eurosid teeninud);
Saanud meeletult positiivset tagasisidet oma klientidelt (nii sotsiaalmeedia kui ka fotograafia);
Tutvunud suurel hulgal uute ja säravate isikutega;
Teinud koostööd Eesti ettevõtetega nagu A Le Coq, COOC, Pokupuu, Deisi näomaalingud jne.
Lihtsalt lükka need müürid jalaga maha, müürid, mille sina või keegi teine ehitanud on. Ümbritse ennast kogukonnaga, vajadusel otsi toetavaid sõpru, küsi professionaalide abi ja lihtsalt tee-tee-tee!
Kui hetkel tundub, et see süsteem toimib ainult teistega, siis ei. Sa saad seda kasutada ka toodete peal. Küsi sisuloojatelt koostööd, räägi enda tootest, usu ise sellesse, ära lase “ei” vastustelt ennast teelt maha lükata. Küsi kellegilt teiselt, otsi sisuloojaid näiteks sotsiaalmeedia turundamise facebooki grupist. Otsi ausat tagasisidet enda teenusele/tootele ja paranda seda.
Igale tootele ja teenusele on ostja/tarbija, tuleb nad lihtsalt ülesse leida! Soovi korral võid mulle instagrami DMi kirjutada, jutustan ja suunan rõõmuga! 🫶